Branding
Met branding kun je een sterk merk neerzetten, zowel van binnen als van buiten. De identiteit van je merk is namelijk onlosmakelijk verbonden met de visuele uitstraling. Met als doel dat je doelgroep zich gaat herkennen en identificeren met je merk. Een duidelijke merkidentiteit en positionering is hiervoor het startpunt. Vervolgens kun je deze uitrollen in een visuele merkidentiteit EN nog belangrijker deze uitstraling overal invoeren. Met als laatste stap consistent zijn en blijven herhalen, you got this! En uiteraard ben ik hier om je over de brug heen te helpen met als uiteindelijke doel branding voor je te laten werken. En geloof me, hierdoor kun je echt doorbreken en groeien met je onderneming.

Merkidentiteit en Positionering
Een krachtige branding begint bij de basis, namelijk de merkidentiteit en positionering van je onderneming. De merkidentiteit is simpel gezegd de identiteit van een merk, met andere woorden de persoonlijkheid. Het is gebaseerd op elke ervaring en interactie met je merk – zowel de interacties waar je wel als geen controle over hebt. Je merkidentiteit is de bepalende emotionele band tussen je merk en je consumenten. En die band is de sleutel tot aankoopbeslissingen. Wat zijn de kernwaarden van je onderneming? En hoe ziet je ideale klant eruit? En wat voor gevoel wil je aan hen overbrengen?
Positioneren is het scheppen van een positie van het merk in het brein van de doelgroep vergeleken met andere merken. Hoe zet je jezelf op de markt en wat maakt je uniek? Waarom kom je iedere dag je bed uit? Creatieve concepten, campagnes en uitingen mogen veranderen, maar de merkidentiteit en positionering moet zo veel mogelijk stabiel net als consistent zijn. Via een brainstormsessie gaan we samen je merkidentiteit en positionering vaststellen. De volgende punten komen aanbod en worden na de hand uitgewerkt:
- De purpose achter je bedrijf (merkmissie)
- De kernwaarden van je bedrijf
- Een omschrijving van je ideale klant
- De look-and-feel van je doelgroep
- Je positionering vergeleken met concurrenten
- Alle punten worden kort samengevat in een merkverhaal
Samengevat: Brainstormsessie Merkidentiteit & Positionering op locatie inclusief uitwerking
Investering: € 500,- exclusief btw
Visuele Identiteit
Met het vaststellen van de merkidentiteit en de positionering hebben we een belangrijke stap gezet om het merk en de intrinsieke waarde van het merk voor langere tijd vast te leggen. De volgende stap is om de merkidentiteit en de positionering (het merkinnerlijk) aan te vullen met de visuele merkidentiteit (het merkuiterlijk). Voor de start van het project gaan we samen brainstormen en een moodboard maken waarin je wensen meegenomen worden. Vervolgens ga ik aan de slag met de visuele merkidentiteit die bestaat uit de volgende onderdelen:
- Primair logo
- Secundair logo
- Beeldmerk
- Woordmerk
- Illustraties
- Kleurenpalet
- Lettertypen
- Branding overzicht
- Optioneel: toevoeging 'Merkidentiteit en Positionering'
- Optioneel: toevoeging 'Brand your socials'
Samengevat: Brainstormsessie op locatie en ontwerp complete visuele identiteit
Projectduur: ongeveer 4 weken
Investering: € 1000,- exclusief btw

Ben je kortgeleden gestart met je onderneming en wil je toch graag investeren in een visuele identiteit? Tof en dapper dat je deze stap durft te nemen! Neem gerust contact met me op zodat we samen kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn voor een kleiner budget.
Deze merken gingen je voor
Klanten reviews